Logo ja Firmastiil
Firmastiil – see on graafiliste vormide ja ülesehituse põhimõtete kogum, mille põhiülesandeks on ettevõtte eristumine ja äratuntava stiili loomine. Firmastiili hulka kuuluvad logo (või kaubamärk), stiilikandjad – erinevad reklaami- ja ettevõtetooted (veebileht, välisreklaam, ametliku dokumentatsiooni vormistus jms.), aga ka juhend firmastiili kasutamiseks. |
Logo väljatöötamine
Äri algab nimetusest ja logost. Hea logo peab kajastama ettevõtte filosoofiat. Logo väljatöötamine määrab suurel määral firma edasist mainet, selle edu ja majandusliku heaolu. Õige logo tagab selle omanikule kohese äratundmise ja köidab nii tarbijate kui ka potentsiaalsete partnerite tähelepanu. Logo on eduka äri pant. Igas valdkonnas on ettevõttel vaja esmajoones eristuda paljudest teistest ettevõtetest. Sellepärast on logo vajalik.
Logo väljatöötamine koosneb:
- 3-5 põhimõtteliselt erineva logo variandi väljatöötamisest
- värvilahendusest – peamised ja lisavärvid (täpne värvilahendus RGB, CMYK ja Pantone standartide järgi)
- graafilisest lahendusest monokroomse taasesitluse korral
- firmakirja värvi-graafilisest lahendusest (ladina ja kirillitsa tähestikus)
- kõikide elementide (vektor- ja rasterformaadis) salvestamisest elektroonsele kandjale
FIrmastiili väljatöötamine
Firmastiili väljatöötamine koosneb:logo või kaubamärgi loomisest
- firmakirjade valimisest
- firmastiili esemete kujunduse väljatöötamisest tellija valikul: visiitkaardid, ametlikud plangid, CD-kaaned, mälupulgad, kruusid, pastapliiatsid jms.
- firmastiili juhendist (guideline) – standartide pass, mis sisaldab firmastiili elementide õige kasutamise tehnilisi nõudeid ja juhendite kogumit.